1-е коло (Лімб). Нехрещені немовлята і доброчесні нехристияни.
2-е коло. Грішники плоті (розпусники і перелюбники).
3-є коло. Ненажери, пияки.
4-е коло. Скнари і марнотратники (любов до надмірних витрат).
5-е коло (Стігійске болото). Гнівні і ліниві.
6-е коло (місто Дит). Єретики і лжевчителі.
7-е коло.
1-й пояс. Насильники над ближнім і над його надбанням ( тирани і розбійники).
2-й пояс. Насильники над собою ( самогубці) і над своїм надбанням ( гравці і транжири, тобто безглузді винищувачі свого майна).
3-й пояс. Насильники над божеством ( богохульники), проти єства ( содоміти) і мистецтва ( здирства).
8-е коло. Ошуканці. Складається з десяти ровів (Лихосховів, або Злих Щілин), які відокремлені один від одного валами (перекатами). У напрямку до центру область Злих Щілин схилу, так що кожен наступний рів і кожен наступний вал розташовані трохи нижче попередніх, і зовнішній, увігнутий укіс кожного рову вище внутрішнього, вигнутого укосу (Пекло, XXIV, 37-40). Перший за рахунком вал примикає до кругової стіни. У центрі зіяє глибина широкого і темного колодязя, на дні якого лежить останній, дев'ятий, коло Ада. Від підніжжя кам'яних висот (ст. 16), тобто від кругової стіни, до цього колодязя йдуть радіусами, подібно до спиць колеса, кам'яні гребені, перетинаючи рови і вали, причому над ровами вони вигинаються як мости, або склепіння. У Злих щілинах караються обманщики, які обманювали людей, не пов'язаних з ними особливими узами довіри.
1-й рів. Звідники і спокусники.
2-й рів. Підлабузники.
3-й рів. Святокупці, високопоставлені духовні особи, які торгували церковними посадами.
4-й рів. Віщуни, звіздарі, чаклунки.
5-й рів. Хабарники.
6-й рів. Лицеміри.
7-й рів. Злодії.
8-й рів. Лукаві порадники.
9-й рів. Призвідники розбрату ( Магомет, Алі, Дольчіно та інші).
10-й рів. Алхіміки, лжесвідки, фальшивомонетники.
9-е коло. Зрадники.
Пояс Каїна. Зрадники рідних.
Пояс Антенора. Зрадники батьківщини і однодумців.
Пояс Толомео. Зрадники друзів і співтрапезників.
Пояс Джудекка. Зрадники благодійників.
Посередині, в центрі всесвіту, вмерзлий в крижину ( Люцифер) шматує в трьох своїх пащах зрадників величності земного і небесного ( Юду, Брута і Касія).
Вибудовуючи модель Пекла (Пекло, XI, 16-66), Данте слідом за Аристотелем, який у своїй "Етиці" (кн. VII, гл. I) відносить до 1-го розряду гріхи нестриманості (incontinenza), до 2-го - гріхи насильства ("буйне скотство" або matta bestialitade), до 3-го - гріхи обману ("злість" або malizia). У Данте 2-5-е кола для невоздержанним, 7-е коло для насильників, 8-9-е - для ошуканців (8-й - просто для ошуканців, 9-й - для зрадників).
|